Les 4 Ps del màrqueting per vendre una casa

Quan ens plantegem posar en venda una casa el nostre consell és traçar una estratègia de comercialització. Cal que seguim el mateix procés que quan una empresa llença un nou producte al mercat. Si duem a terme un bon anàlisi previ multiplicarem les nostres possibilitats d’èxit, entenent l’èxit com una bona venda. Si ens basem en una difinició més tradicional del màrqueting abordarem aquesta estratègia al voltant de les clàssiques 4 Ps. Per una banda tenim el Producte, establint sempre qui serà el nostre consumidor ideal, cal que preparem la casa de forma que aquest comprador pugui percebre el màxim potencial. Hem d’analitzar bé què venem i mirar de fer-ho sempre amb els ulls de comprador. I què valoren els compradors? Per aquest ordre valoren, en primer lloc la ubicació, la zona on és la casa que és obviament inamobible. En segon lloc, les característiques de la casa, si té una bona orientació, si és exterior, si és un pis alt, si és tranquil… Sobre aquestes característiques hi ha més possibilitat d’incidir-hi. En tercer i últim lloc, les millores o reformes que s’hi han dut a terme. Per un comprador no és gaire important l’estat de la casa perquè sobre això s’hi pot incidir fàcilment.

És més, en la majoria dels casos, els compradors prefereixen fer-se al seu gust les reformes més que no pas pagar les reformes al gust de la persona que ven el pis.

Anem a la segona P, el Preu! L’estratègia que seguim a l’hora de fixar el preu en depèn en gran mesura l’èxit en la seva comercialització. Com no hi ha dos pisos iguals, és molt difícil posar preu a una casa. Tot i així caldrà de totes totes evitar cometre un error important a l’hora de fixar el preu perquè no volem equivocar-nos en un preu més baix, ni massa alt. Si ens equivoquem per sota, haurem perdut diners i això no ens agrada gens. Si ens equivoquem per sobre, correm el risc de cremar el pis i que els compradors el descartin i aconseguir que el tornin a trobar interessant costa molt. Cal trobar el preu just! I per això hem d’analitzar la competència, també tenir en compte els preus de pisos venuts a la zona i ser àgils a l’hora de prendre decisions si la resposta no és l’esperada.

La tercera P és la Publicitat. Partint del fet que tenim clar quin és el nostre comprador ideal, preguntem-nos ara com aconseguim cridar la seva atención. Volem sorprendre’l emocionar-lo i per això cal qeu el coneguem. Si el nostre comprador és una familia, doncs hem de potenciar els aspectes que puguin interessar a les famílies i ho hem de fer quan fem les fotos del pis, quan parlem al text… I també pensem que a més dels portals immobiliaris podem mirar de trobar altres fòrmules per arribar a les famílies. Siguem originals, sorprenguem i mirem de superar les expectatives. En el sector immobiliari hi ha poques iniciatives orientades a buscar aquesta sorpresa en el comprador de forma que és fàcil diferenciar-nos així que paga la pena aprofitar-ho!

El Posicionament és la quarta P, com aconseguiràs que el comprador compri el producte? On el veurà, qui li mostrarà, amb qui competirà? Si parlem de cases, aquí és on entra el teu agent immobiliari, que té una botiga de pisos. En el sector immobiliari, més enllà de parlar de botigues, parlem de qui liderarà i t’acompanyarà i assessorarà en tot aquest procés, que com has vist no és senzill. El teu patrimoni, després de la salut, està entre el top 5 de les coses que més et preocupen, que millor gestionades vols tenir. És per això que qui tinguis al teu costat en aquest camí ha de ser algú que conegui el mercat, que et digui la veritat, no el que tu vols sentir i que tingui resposta per les teves preguntes.

Deja tu comentario

Deixa un comentari

css.php